Pages

Nov 4, 2012

EE rindu Mak..

Entah mengapa,ingatan kepada arwah Mak sangat-sangat kuat.
Rindu yang teramat.

Mak kuat berleter. Normal aku kira bagi kebanyakan ibu-ibu di luar sana.
Tapi dengan aku, Mak selalu 'tone down'. Ayah tahu itu. Adik-adik pun sering mengungkit tentang hal itu.

Bukanlah aku yang memilih bagaimana cara layanan Mak pada aku. Mungkin kerana aku anak sulong?
Mungkin juga sebab aku sensitif & kuat merajuk sejak kecil?

Seperkara yang mungkin juga, aku mudah menuruti semua permintaan & arahan Mak.
Bukanlah tidak pernah aku ingkar, tapi sekiranya itu terjadi maka aku akan cepat-cepat menebusnya dengan sesuatu yang sepatutnya.

Kini itu semua tidak penting.

Namun, bila rindu datang bertamu...
Bermacam-macam kenangan lalu singgah.

Ibarat sahabat akrab yang datang berkunjung, akan ku layani sehingga ia melangkah pergi..

"Ya-Allah, ampuni dosa-dosaku & dosa-dosa kedua ibubapaku..
Dan rahmati & kasihi mereka berdua sebagaimana mereka mengasihiku sejak aku kecil"

Semoga tenang Mak di sana, Amin..







1 comment: