Pages

Sep 11, 2012

Kerja.Makan.Jalan.

Agak penuh jadual sehari-hari.

5 hari seminggu sudah tentu seharian di kantor.
Tiba hujung minggu, bermacam pula aktiviti menanti.

Syukurlah, pelbagai pengalaman baru ditimba.

Ternyata aku semakin memahami istilah
"hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri..
apapun, baik lagi negeri sendiri.."

Dulu, aku agak kurang bersetuju dgn kata-kata di atas.
Emas & batu, bodoh sekali siapa yang tidak dapat menilai mana yang lebih berharga.

Namun, yang batu itu jangan disangka tiada nilai.
Malah, yang emas itu kadang-kalanya boleh juga menghancurkan..

Terdapat juga nilai-nilai orang di sini yang aku kagumi.
Nilai yang sepatutnya ada dalam setiap umat Islam.
Nilai yang kadang-kadang aku pun 'sangkut'..
:: JUJUR ::

" honesty is the best policy "
(aku 1st time dengar masa form 1, teacher mimi, tapi tak tau langsung apa makna...
Oh My English!!)



Swiss Sheep Farm

Ada yang tersirat di sebalik yang tersurat..
:: ee ::
my childhood nickname!!

Untuk lebih gambar..sinisinisini & sini.



3 comments:

  1. hehehehe..best la dok situ...tp btoi la, aku yg br dok 2mggu kt negara org, dh tau nilai batu tu...tmbh korang yg lm..btw, klu berkunjung ke sn, leh dpt penginapan dan tourist guide FOC tak?? aritu p, xcover sume tpt la...

    ReplyDelete
  2. MA bleh blah..mad, cpt la insuran aku tu...utk aku n laki aku skali..klu hg xleh, aku amik kt sini ja..pnlg umur, tgh taip, mad call...

    ReplyDelete